درآمد خیره کننده ی کمپانی Activision Blizzard از پرداخت های درون برنامه ای

این کمپانی بزرگترین منبع درآمد خود در این بازه را پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Call of Duty Black Ops 4‌ عنوان می‌کند
بازی Call of Duty: Modern Warfare
بازی Call of Duty: Modern Warfare

یکی از مکانیزم‌های پرسود سال‌های اخیر در صنعت بازی، ریزپرداخت‌ها یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای (MicroTransactions) هستند. بسیاری از ناشران چون Take Two درآمدهای کلانی از این سیستم به جیب زده‌اند. به تازگی مشخص شده که کمپانی Activision Blizzard نیز درآمد بسیار بالایی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها خود به دست آورده است. میزان این درآمد برابر با ۷۰۹ میلیون دلار بوده. البته این میزان نسبت به درآمد این کمپانی از ریزپرداخت‌ها در یک چهارم مالی سوم سال گذشته، کاهشی ۳۱ درصدی داشته است. این کمپانی بزرگترین منبع درآمد خود در این بازه را پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Call of Duty Black Ops 4‌ عنوان می‌کند.

activision

درآمد خیره کننده ی کمپانی Activision Blizzard از پرداخت های درون برنامه ای

یکی از دلایل افت سوددهی ریزپرداخت‌های کمپانی Activision Blizzard را می‌توان خروج فرنچایز Destiny از مالکیت آن‌ها دانست. آن سری مجموعه‌ی زیادی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای محبوب را که شامل مواردی چون Emoteها، واحد پولی درون بازی و دیگر موارد می‌شد را در برداشت. سیاست‌های Activision در قبال پرداخت‌های درون برنامه‌ای، عموما با حواشی زیادی روبرو بوده‌اند. بسیاری از مخاطبان بازی Call of Duty Black Ops 4 عقیده دارند که تاثیر این مکانیزم بر عملکردشان در بازی به حدی زیاد است که ناخواسته آن‌ها را به صرف پول اضافی سوق می‌دهد. این کمپانی نیز در پاسخ به این انتقادات، اعلام کرد که تغییراتی در فروشگاه این بازی ایجاد خواهد کرد. بسیاری دلیل این برخورد سخاوتمندانه را نزدیک‌ بودن روز انتشار بازی Call of Duty Modern Warfare می‌دانند.

تاکنون تنها یک نمونه از پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای برای بازی Call of Duty Modern Warfare مشخص شده است؛ بسته‌ی قابل دانلودی که شامل ۱۱ آیتم مختلف خواهد شد. Activision وعده داده که تمامی درآمد ناشی از فروش این بسته صرف کمک به خیریه‌ای برای بازماندگان جنگی خواهد شد. آن‌ها همچنین موارد بیشتری را با معرفی Battle Pass بازی به آن اضافه خواهند کرد.

یکی از دلایل افت سوددهی ریزپرداخت‌های کمپانی Activision Blizzard را می‌توان خروج فرنچایز Destiny از مالکیت آن‌ها دانست

Activision Blizzard یکی از بزرگترین سازمان‌های فعال در صنعت بازی است که هر کدام از شاخه‌های تجاری آن، بر سود دریافتی از بابت پرداخت‌های درون برنامه‌ای نقش دارند. واحد Blizzard به تازگی درآمد خوبی را از عرضه‌ی بازی World of Warcraft Classic و بخش King (که مسئولیت امور مربوط به بازی‌های اجتماعی و موبایل را بر عهده دارد) نیز سود خوبی را از بازی‌های مختلف Candy Crush به دست می‌آورند.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجاری بسیاری از کمپانی‌های بزرگ فعال در صنعت بازی هستند به طوری که Take Two (ناشر عناوین محبوبی چون GTA V و Red Dead Redemption) حدود ۳۰۰ میلیون دلار، تنها در یک‌چهارم اخیر سال مالی جاری، از طریق آن‌ها سود کرده است.

دسته بندی
اخباراخبار بازیاخبار کوتاهمطالب

یک دیدگاه

مطالب مرتبط