بازی «هانا» یک عنوان سرگرمکننده است که کودک، هنگام تجربه آن در حالیکه مهارتهای شناختیِ خود را تقویت میکند، موجب تسریع و تعمیق روندِ یادگیری آن میشود و از همه مهمتر، موجب بهبود و تغییرِ پایهای میگردد.
به گزارش پیاسارنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای:
«هانا» دارای ویژگیهای تقویت مهارتهای شناختی کودکان، مطابق بر آموزههای روانشناسی، کاربردی و چندجانبهنگر، ارائه بازخورد و گزارش، افزایش آگاهی والدین، اقتصادی ، اثربخش و سرگرمکننده است.
همچنین پس از آن که کودک در بازی پیشرفت میکند، بازی هانا یک گزارش اولیه از توانمندیها و مولفههایی که کودک در آن نواحی نیاز به تقویت دارد، به خانوادهها گزارش میشود. پس از این مرحله، خانوادهها نسبت به وضعیت شناختیِ کودکشان آگاه میشوند.
سازندگان بازی گفتهاند که کودک بدون آنکه متوجه شود، زمان زیادی را صرف تجربه این بازی میکند، اما در پشت ماجرا بهلطف بازی، کودک مشغول مهارتهای شناختی است. به اعتقاد زینب سادات جهرمی یکی از طراحان بازی و عضو گروه بازیسازی سرو هانا:
«هانا» بر پایه رابطه بین روانشناسی و تکنولوژی است و آموزههای روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار دهد. این پروژه میتواند تاثیر بسزایی در اکوسیستم بازیهای رایانهای ایجاد کند و خدمات نوین برای روانشناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینهای مقرون به صرفه است.
مهدی زاهدی یکی دیگر از طراحان بازی گفت:
هانا در حال حاضر شامل ۳۰۰۰ سؤال است که توسط روانشناسهای متخصص طراحی شده و در پروژه بعدی به این سوالات اضافه خواهد شد. زمانی که کودک بازی میکند ما در پشت صحنه تمامی عملکرد بچه را مورد بررسی قرار میدهیم. ۱۷ نوع تایپ یا راههای مواجه کودک با بازی قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی میشود که اهمیت بسیاری دارد.