کمپانی مایکروسافت - کمپانی Microsoft - کنسول Xbox One X

مایکروسافت از کنسول Xbox One X و بسیاری موارد دیگر صحبت میکند

معماری دو کنسول Xbox One S و Xbox One X بسیار شبیه به یکدیگر است

طی پادکست رادیویی Major Nelson حین رویداد PAX West، مایک ایبرا (Mike Ybarra)، رئیس بخش پلتفرم‌های ویندوز و ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت همراه با لری هرب (Larry Hryb)، کارگردان برنامه‌ریزی شبکه Xbox Live مایکروسافت به صحبت در مورد اکوسیستم کمپانی ردموندی و پاسخ‌گویی چندی از سوالات طرفداران پرداختند.

طبق گفته ایبرا، معماری سخت‌افزاری کنسول Xbox One X بسیار شبیه به معماری سخت‌افزاری کنسول Xbox One S است تا بدین ترتیب سازندگان بتوانند هرآنچه را که قصد پیاده‌سازی دارند، ابتدا بر روی کنسول Xbox One S توسعه داده و سپس برای استفاده از قدرت کنسول Xbox One X، تمامی آنها را بهینه‌سازی کنند. سازندگان برای اینکار باید بصورت تدریجی و در طول زمان به بهینه‌سازی خود ادامه داده تا بصورت افزایشی بتوانند بهترین بازده را از قدرت کنسول بدست آوردند.

کمپانی مایکروسافت در توسعه و بکارگیری سخت‌افزارهای مورد نظر کنسول Xbox One X بسیار دقت کرده و تصمیم‌های هدفمند بسیاری را اتخاذ کرده است. هدف اصلی آنها ارائه سخت‌افزاری بوده که راه توسعه‌دهندگان را در جهت خلق محصولشان بخوبی هموار کند و این سخت‌افزارهای هدفمند تاثیر خود را بصورت پلکانی در ادامه چرخه زندگی یک کنسول، افزایش خواهند داد.

بگفته مسئولان، مطمئنا قابلیت پشتیبانی از کیبرد و موس بزودی برای کنسول‌های خانواده Xbox One ارائه خواهد شد و آنها بسیاری از تصمیمات نهایی برای بهره‌گیری مناسب‌تر از ظرفیت این نوع کنترلرها را بر عهده خود سازندگان قرار داده‌اند. هرچند ردموندی‌ها در این حوزه هم سازندگان برا تنها نگذاشته و به آنها راه‌حل‌های مناسبی را برای چگونگی استفاده از این وسایل در قسمت‌های حساسی چون بخش چند نفره رقابتی را پیشنهاد می‌دهند. یکی از این راه‌حل‌ها، ارائه قابلیت انتخاب “اختیاری” دو گزینه “رقابت با تمامی افراد” و “رقابت با دارندگان کنترلرهای شبیه به گیمر مورد نظر” است. اولین عنوانی که از چنین روشی پشتیبانی می‌کند، بازی Minecraft استودیو Mojang نام دارد.

ایبرا همچنین در مورد ویژگی‌های جدید فروشگاه Xbox Store چون قابلیت “هدیه دادن” و “ساخت لیست محصولات مدنظر” صحبت کرد. طبق اعلام وی، ویژگی “هدیه دادن” بزودی ارائه خواهد شد و اما سایرین نیاز به زمان بیشتر برای پیاده‌سازی خواهند داشت.

ایبرا در پاسخ به سوالی درمورد قابلیت Cross-Play (بازی بین پلتفرمی) به توضیحی از روابط گروه Xbox با کمپانی Nintendo و امیدواری آنها به همکاری با سایر کمپانی‌های فعال در این عرصه پرداخت. ردموندی‌ها بسیار علاقمند هستند تا این قابلیت را میان تمامی پلتفرم‌ها جهت ایجاد شبکه چند نفره بسیاری بزرگی، برقرار سازند و بدین مبنا، فقط از سایرین می‌خواهند تنها یک تماس با آنها گرفته تا بسرعت روند پیاده‌سازی را ایجاد کنند. با برقرارسازی چنین قابلیتی، بازیکنان براحتی می‌توانند با افراد بیشتری درتماس باشند و همگی از یک شبکه یکپارچه بهره ببرند.

جالب است که لری هرب، در زمان بیان چنین جملاتی روبروی دوربین، بطور خاص از کمپانی سونی برای برقرار تماس دعوت به عمل آورد.

قسمتی دیگر از صحبت‌های ایبرا در مورد ارائه حق انتخاب “استفاده از رزولوشن بهتر” یا “استفاده از فریم ریت بهتر” در عناوین کنسول Xbox One X توسط توسعه‌دهندگان است. ردموندی‌ها فکر می‌کنند این تفکر پسندیده درب‌های انعطاف‌پذیری را برای آنچه که بازیکنان خواهانش هستند، باز خواهد کرد و بعضی از سازندگان هم‌اکنون چنین قابلیتی را در عناوین مخصوص کنسول Xbox One X خود پیاده‌سازی کرده‌اند. طبق این صحبت، ارائه چنین قابلیتی کاملا برعهده خود سازندگان است ولی همانند سایر ویژگی‌های جدید ویرایش‌های مربوط به کنسول Xbox One X، ردموندی‌ها در صورت تمایل سازندگان به آنها در جهت بهینه‌سازی بهتر و ارائه تنظیمات مناسب‌تر گرافیکی کمک خواهند کرد.

مایکروسافت همچنین بشدت بر روی قابلیت دستیار صوتی کورتانا سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد آن را به روش‌های گوناگونی چون ارائه محصولات خلاقانه جدید ارائه داده و ظرفیت‌های هوش مصنوعی وی را گسترش دهد.

در خبری دیگر پیشخرید کنسول Xbox One X با قیمت ۵۰۰ دلار در تاریخ ۲۹ مرداد (۲۰ آگست) شروع شد و استقبال از آن به حدی بود که در همان روزهای اولیه، رکورد پیشخرید یک کنسول از خانواده Xbox را شکست و در بسیاری از خرده‌فروشی‌ها بطور کامل به اتمام رسید.

دسته بندی
اخبار فناوریایکس باکسمطالب

یک دیدگاه

مطالب مرتبط

Powered by themekiller.com