کارگردان سری تیکن از ارائه حالت VR برای بازی Tekken 7 و وضعیت بازی Tekken x Street Fighter می گوید

حالت واقعیت مجازیی متفاوت

کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، کارگردان افسانه‌ای سری تیکن، اخیرا در طی مصاحبه‌ای با وبسایت IGN اطلاعاتی از چگونگی پیاده‌سازی حالت واقعیت مجازی (VR) برای بازی Tekken 7 و وضعیت توسعه بازی Tekken x Street Fighter را، ارائه داد.

وی در توضیح حالت VR، به سوال یکی از هواداران مبنی به اجرای حالت VR بصورت اول-شخص در بازی Tekken 7 پاسخ داد. به گفته وی چنین زاویه دوربینی برای حالت VR بازی مذکور ارائه نخواهد شد. وی در این رابطه بیان می‌کند، تیم توسعه دهنده بازی در سالیان گذشته و قبل از انقلاب هدست‌های واقعیت مجازی،، برای بررسی و آزمایش حالت VR، دید اول-شخص را برای بازی تیکن امتحان کرده اما اصلا از نتیجه بدست آمده رضایت نداشته است. به اعتقاد وی انجام بازی در این سبک دوربین آنچنان که مردم انتظار دارند، جالب نخواهد بود. برای مثال وقتی شما در زمان پرش به هوا و در لحظه فاصله از زمین، توسط حریف ضربه‌ای را دریافت می‌کنید، این عمل باعث سردرد شده و اصلا سرگرم کننده نیست.

در ادامه توضیحات، وی با درک قبلی این اتفاقات، پس از ارائه هدست PSVR سعی در ایجاد تجربه خصوصی‌تری را برای سری تیکن کرده و از تلاش برای تطبیق دادن روش انجام بازی بصورت اول-شخص، دوری کرد. طبق توضیحات وی، همین علت منجر به تغییر تمرکز سازندگان و توجه بیشتر بر روی عناصر سازنده کارکترهای بازی و قابلیت شخصی‌سازی‌کردن هرکدام از آنان، شده است. در این باب، شما می‌توانید درجریان انجام یک مبارزه با هوش مصنوعی، در هر لحظه سرعت بازی را کند کرده و با تغییر زاویه دوربین، روند بازی را بسیار متفاوت‌ و شگفت انگیزتر از قبل مشاهده کنید.

در بحث سوال مربوط به پروژه Tekken x Street Fighter، ایشان بار دیگر نقطه نظر خود را با جمله “هم‌اکنون زمان مناسبی برای ساخت این پروژه نیست” تکرار کرد. به اعتقاد وی با مشغول بودن کمپانی کپکام (Capcom) در توسعه بازی Street Fighter V و مشغول بودن کمپانی نامکو باندای (Bandai Namco) با ساخت بازی Tekken 7، تصمیم به جدایی و ایجاد دوگانگی بین طرفداران با ارائه بازی سوم (Tekken x Street Fighter) اصلا مناسب نخواهد بود. پس بهتر است منتظر ارائه زمان و فرصتی مناسب باشید.

در پرسشی دیگر، از وی در مورد امکان ارائه کارکتر دیگری از سری Street Fighter پس از کارکتر Akuma در بازی Tekken 7 سوال شد. ولی ایشان در پاسخ به “سخت بودن جواب” این سوال پرداختند. به گفته وی، وجود کارکتر Akuma در بازی Tekken 7 به علل مختلفی چون درخواست تیم توسعه‌دهنده بازی از سال‌ها قبل برای کسب اجازه استفاده از کارکتر مذکور درکنار نقش خاص وی در طول داستان بازی Tekken 7 و همچنین توسعه کارکتر مورد بحث از ابتدای شکل‌گیری روند ساخت نسخه هفتم بازی بوده است. در حقیقت مهم‌ترین موردی که باعث سخت شدن امکان ارائه کارکترهای دیگری از سری استریت فایتر در نسخه جدید سری افسانه ای Tekken می‌شود. هرچند، این کارگردان باسابقه امکان برآورده‌شدن این خواسته را رد نکرد، اما حداقل برای زمان کنونی، احتمال آن را کم دانست.

در راستای این خبر، خوشبختانه ما بواسطه ویدئوی یوزری با نام Shirrako در وبسایت یوتیوب توانستیم شاهد اولین نگاه به حالت VR بازی Tekken 7 داشته باشیم.

همانطور که در ویدئوی اول مشاهده می‌کنید، ابتدا مبارزه‌ای بین شخصیت‌های Akuma و Jin Kazama محبوب را در مکان مبارزه Infinite Azure مشاهده خواهیم کرد. سپس ویدئو به شخصیت Nina Williams و قابلیت شخصی سازی و استفاده از واقعیت مجازی برای بررسی وضعیت آن، می‌پردازد.

و اما در انتها ما مجموعه ویدئویی تقریبا طولانی (۲۵ دقیقه) از بازی Tekken 7 برای نمایش سایر ویژگی‌های بازی از قبیل قابلیت شخصی‌سازی، حالت داستانی و بسیاری دیگر را برای شما آماده کرده‌ایم.

بازی Tekken 7 به عنوان جدیدترین نسخه از سری بازی‌های ۳۰ ساله تیکن، در تاریخ ۱۲ خرداد (۲ ژوئن) برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی عرضه می‌شود.

دانلود ویدئو
۷۲۰p | 360p

دانلود ویدئو
۷۲۰p | 360p

دانلود ویدئو
۷۲۰p | 360p

دانلود ویدئو
۷۲۰p | 360p

دانلود ویدئو
۷۲۰p | 360p

دانلود ویدئو
۷۲۰p | 360p

دسته بندی
اخبار بازیتریلرمطالبواقعیت مجازی

یک دیدگاه

مطالب مرتبط

Powered by themekiller.com