پیش نمایش بازی Ghost Recon Breakpoint

بررسی سیستم و محتوای بازی Ghost Recon Breakpoint

اوایل امسال بود که Ubisoft اطلاعات گسترده‌ای را در رابطه با جزئیات بازی Ghost Recon Breakpoint منتشر کرد. اما دیروز نیز در کنفرانس خبری توسعه دهنده‌ی این پروژه یعنی Ubisoft Paris ، تمرکز نشست، بر روی اطلاعات جدید و نوآوری‌های بازی جدید Ghost Recon معطوف شده بود. تجربه‌ی یک ساعته‌ی اولین نگاه به این بازی، ناخواسته ما را به همان Auroa ی سابق می‌برد امااین بار در دنیایی با القای حس Open World .

در این مطلب در ۴ سرفصل، به بیان اولین تجربه‌ی خود از بازی Ghost Recon Breakpoint می‌پردازیم.

ظاهری پیشاهنگی و تجهیزات اردوگاهی سربازان بازی

از آنجایی که هیچ‌گونه نیروی پشتیبانی برای خدمات رسانی به سربازان Ghost Recon وجود ندارد، این افراد مجبورند تا منابع مورد نیاز خود را به تنهایی تأمین کنند که خوشبختانه در دنیای Auroa این موارد به وفور یافت می‌شوند. اما درباره‌ی فشنگ و مهمات چطور؟  برای این منظور، باید در تاریکی گرگ و میش قبل از طلوع،  به گشت و گذار رفته و نیاز خود را از منابع دشمن تأمین کنید. و اما آیتم‌هایی که برای جبران Health به آن نیاز دارید، از گیاهان خاصی که در سرتاسر جزیره پراکنده شده اند استفاده خواهید کرد.

طراح بخش تجربه‌ی کاربری یا UX این بازی، Matthew Tomkinson دراین باره توضیح می‌دهد :

” این بازی حقیقتاً یک فانتزی کامل از تجربه‌ی عملیاتی ویژه و چریکی است و مقصود ما از طراحی آن این بوده که کمی از بازی‌های یکنواخت و کلیشه‌ای که هدف آنها، تنها کشتن بوده و هست، فاصله بگیریم. ما میخواستیم که نیروهای ویژه‌ی این بازی، نیاز به استراحت داشته باشند؛ به سفر و ماجراجویی بپردازند و از محیط اطراف در جریان عملیات بهره بگیرند. در واقع جزیره‌ی Auroa برای ما شخصیت اصلی و تأثیرگذارترین عنصر بازی محسوب می‌شود .”

محیطی که در بخش دموی بازی شاهد آن بودیم، منطقه‌ای وسیع و خالی از سکنه و فعالیت‌های انسانی به نظر می‌رسید. حالا مطمئن نیستم که این قضیه تنها به دموی بازی مربوط می‌شود یا این که در مورد کل بازی نیز صدق می‌کند. Tomkinson در این باره می‌گوید که از آنجایی که در سرتاسر جزیره وضعیت حکومت نظامی برقرار است، نباید انتظار داشته باشید که جاده‌ها پر رفت و آمد و فعالیت مردم پویا و در معرض دید باشد. اما کمبود تراکم جمعیت در این بازی به معنای عدم وجود فضاهای غیر نظامی برای سرکشی نخواهد بود. فضاهای طبیعی، گل و گیاه ، آلوئه ورا، آشیانه‌ی حشرات و بسیاری دیگر از منابع موجود در جهان این بازی می‌توانند فرصت مناسبی برای کشف منابع مورد نیاز شما در بازی باشند. از طرفی اگر به خوبی در جنگل‌های Auroa به گشت زنی بپردازید، ممکن است با حیواناتی مانند گوزن و آهو مواجه شوید که یک شلیک دقیق به قلب حیوان، منبع پروتئینی مناسبی را برای افراد کمپ فراهم خواهد کرد. اردوگاه‌های موقت جنگلی، تنها مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آنها با سایر سربازان ارتباط برقرار کنید. البته در فرصتی که برای تست دموی بازی در اختیار ما بود امکان استفاده از تمامی امکانات بازی در این کمپ‌ها برای ما ممکن نشد. این گزینه‌ها به شما امکان می‌دهد تا با اعمال استراتژی مناسب در برپاسازی کمپ، وضعیت منابع Health ، بنیه‌ی روحی و جسمی افراد، برد پهپادها و حتی مقاوت افراد دربرابر خستگی و آسیب دیدگی‌ها را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید. در این بازی امکان تعویض کلاس کاراکتر و تسلیحات نظامی نیز وجود دارد.

 

خط داستانی این مراحل حول محور گروه‌هایی سوا از Wolves و Skell و با نام‌های Outcasts و Homesteaders رخ می‌دهند. Outcasts نام یک گروهک مرموز و ناشناخته است که در خط داستانی اصلی نیز به آنها اشاره ای نمی‌شود. همچنین Homesteaders نام یک گروهک خطرناک است که یک تفنگدار دریایی بازنشسته‌ی ارتش آمریکا به نام Mads Shultz ، رهبری آن را به عهده دارد. در زمان حمله‌ی Wolves این گروهک ضد صنعتگرا مجبور به مخفی شدن در کانال‌های زیرزمینی شده اند.

 

عملیات‌های نفوذ یا همان مراحل‌ جانبی بازی

همچون Wildlands یعنی نسخه‌ی قبلی بازی Breakpoint ، عمق زیاد خطوط  داستانی این بازی می‌تواند کاربران را تا ساعت‌ها درگیر کند. اما شما به لطف بخش عملیات نفوذ در این بازی همچنان بعد از تیتراژ پایانی نیز مراحل جانبی متعددی را برای بازی کردن در اختیار خواهد داشت. به گفته‌ی Tomkinson :

” خواسته‌ی ما این است که کاربران این بازی قادرباشند تا به صورت پیوسته و نامتناهی این بازی را تجربه کنند. لذا مراحل جانبی متعددی را برای این بازی طراحی کرده ایم. کیفیت این مراحل دقیقاً به اندازه‌ی خط داستانی اصلی بازی است. خط داستانی این مراحل حول محور گروه‌هایی سوا از Wolves و Skell و با نام‌های Outcasts و Homesteaders رخ می‌دهند. Outcasts نام یک گروهک مرموز و ناشناخته است که در خط داستانی اصلی نیز به آنها اشاره ای نمی‌شود. همچنین Homesteaders نام یک گروهک خطرناک است که یک تفنگدار دریایی بازنشسته‌ی ارتش آمریکا به نام Mads Shultz ، رهبری آن را به عهده دارد. در زمان حمله‌ی Wolves این گروهک ضد صنعتگرا مجبور به مخفی شدن در کانال‌های زیرزمینی شده اند.”

نویسنده‌ی Breakpoint خانم Emil Daubon ادامه می‌دهد :

” سیستم مراحل جانبی این بازی، عمق بیشتری به جهان بازی می‌بخشد واز طرفی کاربران را قادر می‌سازد تا با روش‌ها متفاوتی به برقراری ارتباط با آن بپردازند. مبارزه در این مراحل اسرار ناشناخته ومخفی شده در دنیای Aouroa را نمایان کرده و به شما کمک می‌کند تادرک بهتری از عمق جهان بازی بدست آورید همچنین ساخت این بخش از بازی موجب گسترش داستان و حضور شخصیت‌های تازه در آن شده که در گذشته شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم.”

حضور سلاح‌های اتوماتیک و رباتیک عظیم‌الجثه و فضای آشفته‌ی مبارزات

در بازی Ghost Recon  همیشه می‌توان بایک شلیک هدشات دقیق، هر دشمنی را با یک تیر از پای درآورد. اما زمانی که با یک ماشین اتوماتیک جنگی عظیم‌الجثه مواجه شوید، مطمئناً به بار آتش و سلاح‌های سنگین‌تری همچون راکت لانچر و EMP ها برای از بین بردن آن نیاز خواهید داشت. ایم ماشین‌آلات جنگی، در مناطق حساس ارتباطی تعبیه شده اند و سربازانی که آمادگی مقابله با آن‌هارا نداشته باشند، در اثر آتش‌بار سنگین آنها، در زمان کوتاهی از پای در خواهد آمد. به گفته‌ی Tomkinson، این تجهیزات دقت بالایی دارند و کوچکترین اشتباه را به سختی پاسخ می‌دهند. افرادی که جرأت کنند تا به محدوده‌ی راداری آنها نزدیک شوند، به راحتی شناسایی خواهند شد. شاید به نظر کار احمقانه‌ای به نظر برسد اما Tomkinson ادعا می‌کند که افراد ماهر و مجهز به تجهیزات کامل ممکن است در مبارزه‌ی رودررو با این دستگاه‌ها پیروز میدان باشند اما تأکید می‌کند که برای این کار حتماً با تجهیزات کامل به میدان بروید. شاید بتوان در همان اوایل بازی با مهارت بالا این کار را انجام داد اما قطعاً تقویت و بالا بردن لول کاراکتر بازی در این امر بسیار مؤثر خواهد بود.

پاسخ به پیشنهادات عموم کاربران، اولویت اول سازندگان این بازی بوده است

وقتی اولین بار Ubisoft Paris اعلام کردکه قصد دارد تا حالت حملات دسته جمعی را در نسخه‌ی Breakpoint حذف کند، بسیاری از کاربران از جمله خود من، از این اتفاق به شدت اظهار تأسف کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی درخواست داشتند تا کمپانی از این تصمیم خود صرف نظر کند. بعد از این که این درخواست به گوش سازندگان بازی رسید، توسعه دهندگان رسماً اعلام کردند که از تصمیم خود برگشته اند. این اولین باری نبود که سازندگان این بازی به انتقادات کاربران احترام می‌گذارند. قبل از این اتفاق نیز، زمانی کاربران از محدودیت انتخاب در بحث سلاح‌های این بازی گله مند بودند، سازندگان بار دیگر صدای علاقه مندان را شنیده و اصلاحات گسترده‌ای را در این بخش اعمال کردند.

این شیوه از پاسخ مستقیم به انتقادات و پیشنهادات کاربران، بعد از افتتاح شبکه‌ی اطلاع رسانی Delta Company بیش از پیش رونق گرفت. این شبکه، کاربران را قادر می‌ساخت تا پیشنهادات خود را درباره‌ی نحوه‌ی ساخت بازی به گوش توسعه دهندگان برسانند همچنین راه اندازی مسابقات و تورنمنت‌ها و اشتراک ایده‌های ساخت بازی از جمله قابلیت‌های این شبکه است.

بر اساس برنامه‌ی Ubisoft بازی Ghost Recon Breakpoint در تاریخ ۴ ام اوکتبر برای پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط : اخبار بازی Ghost Recon Breakpoint

 

منبع : Gameinformer

دسته بندی
E3 2019اولین نگاهمطالبمقالات

یک دیدگاه

مطالب مرتبط